O szkoleniu
Teoretycznie każdy potrafi się komunikować. Praktycznie, komunikacja to
coś więcej niż mówienie i słuchanie. To rozumienie ukrytych zawartości
komunikatów, dzięki czemu rozumiemy to, co niewypowiedziane lub
wypowiedziane destrukcyjnie. To odpowiedzialność za zrozumienie. To
umiejętność łagodzenia nastrojów i budowania porozumienia słowem, tonem
i gestem.
Jeśli chcesz w możliwie najlepszy sposób wykorzystywać
swój potencjał i nie tracić energii na niepotrzebne trudności wynikające
z różnic w osobowości i komunikacji, to ten warsztat jest właśnie dla
Ciebie!
Dlaczego warto wziąć udział?
Nauczysz się:
- efektywniej komunikować się w zespole i między zespołami
- nawiązać nić porozumienia i pozytywną relację z osobami, z którymi
miałeś trudność w komunikacji
- odczytywać to, co do tej pory było niejasne, niewypowiedziane w
komunikatach od innych
- skuteczniej komunikować się sytuacjach gdy chcesz wyrazić swoją
opinię/ocenę lub odnieść się do opinii/oceny innych osób
- świadomie korzystać ze słów i języka Twojego ciała - tak, by osiągać
określone cele, np. wzmocnić własny wizerunek i autorytet
- lepiej zarządzać komunikacją w sytuacjach konfliktowych, a zmiana
Twojego sposobu komunikacji sprawi, że wiele z takich sytuacji już
nie powstanie
- Twoje komunikaty staną się jasne i czytelne dla innych
Dlaczego warto wziąć udział?
dla Ciebie jeśli:
- używasz zbyt wielu słów do komunikacji tego, co masz na myśli
- czujesz, że Twoi rozmówcy nie do końca Cię rozumieją
- lub Ty nie do końca rozumiesz rozmówców
- w efekcie czego rezultaty współpracy nie są optymalne
- masz trudność w komunikacji z innym pokoleniem lub płcią
- Twoje komunikaty są mylnie rozumiane
- niektórzy się obrażają za to, co mówisz lub piszesz
- chcesz budować lepsze relacje, wzbudzać większą sympatię
- chcesz rozumieć podteksty, lepiej radzić sobie z sarkazmem i ironią
innych w komunikacji
- zależy Ci na tym, by na spotkaniu dochodzenie do rozwiązania
problemu było szybką, efektywną i uporządkowaną komunikacją
- chcesz lepiej radzić sobie z próbami zawstydzania Cię lub wytrącenia
z wątku myślowego
- chcesz lepiej rozumieć inne typy ludzi i dobrze się czuć przy nich,
a nawet umieć się do nich dopasować i zrozumieć ich.
Rozwijanie umiejętności komunikacji zalecamy pracownikom, którzy:
- zarządzają zespołem
- mają kontakt z klientami lub kontrahentami
- współpracują z innymi
- przekazują innym swoją wiedzę
- prowadzą spotkania/zebrania/konferencje
- wykonują zadania organizacyjne/koordynacyjne