O szkoleniu

Teoretycznie każdy potrafi się komunikować. Praktycznie, komunikacja to coś więcej niż mówienie i słuchanie. To rozumienie ukrytych zawartości komunikatów, dzięki czemu rozumiemy to, co niewypowiedziane lub wypowiedziane destrukcyjnie. To odpowiedzialność za zrozumienie. To umiejętność łagodzenia nastrojów i budowania porozumienia słowem, tonem i gestem.

Jeśli chcesz w możliwie najlepszy sposób wykorzystywać swój potencjał i nie tracić energii na niepotrzebne trudności wynikające z różnic w osobowości i komunikacji, to ten warsztat jest właśnie dla Ciebie!

Dlaczego warto wziąć udział?
Nauczysz się:
  • efektywniej komunikować się w zespole i między zespołami
  • nawiązać nić porozumienia i pozytywną relację z osobami, z którymi miałeś trudność w komunikacji
  • odczytywać to, co do tej pory było niejasne, niewypowiedziane w komunikatach od innych
  • skuteczniej komunikować się sytuacjach gdy chcesz wyrazić swoją opinię/ocenę lub odnieść się do opinii/oceny innych osób
  • świadomie korzystać ze słów i języka Twojego ciała - tak, by osiągać określone cele, np. wzmocnić własny wizerunek i autorytet
  • lepiej zarządzać komunikacją w sytuacjach konfliktowych, a zmiana Twojego sposobu komunikacji sprawi, że wiele z takich sytuacji już nie powstanie
  • Twoje komunikaty staną się jasne i czytelne dla innych
Dlaczego warto wziąć udział?
dla Ciebie jeśli:
  • używasz zbyt wielu słów do komunikacji tego, co masz na myśli
  • czujesz, że Twoi rozmówcy nie do końca Cię rozumieją
  • lub Ty nie do końca rozumiesz rozmówców
  • w efekcie czego rezultaty współpracy nie są optymalne
  • masz trudność w komunikacji z innym pokoleniem lub płcią
  • Twoje komunikaty są mylnie rozumiane
  • niektórzy się obrażają za to, co mówisz lub piszesz
  • chcesz budować lepsze relacje, wzbudzać większą sympatię
  • chcesz rozumieć podteksty, lepiej radzić sobie z sarkazmem i ironią innych w komunikacji
  • zależy Ci na tym, by na spotkaniu dochodzenie do rozwiązania problemu było szybką, efektywną i uporządkowaną komunikacją
  • chcesz lepiej radzić sobie z próbami zawstydzania Cię lub wytrącenia z wątku myślowego
  • chcesz lepiej rozumieć inne typy ludzi i dobrze się czuć przy nich, a nawet umieć się do nich dopasować i zrozumieć ich.
Rozwijanie umiejętności komunikacji zalecamy pracownikom, którzy:
  • zarządzają zespołem
  • mają kontakt z klientami lub kontrahentami
  • współpracują z innymi
  • przekazują innym swoją wiedzę
  • prowadzą spotkania/zebrania/konferencje
  • wykonują zadania organizacyjne/koordynacyjne

Program szkolenia

Diagnoza Twojego typu osobowości oraz stylu komunikacji i współpracy - wypełnisz kwestionariusz Insights Discovery™

  • Przed szkoleniem wypełnisz onilne kwestionariusz Insights Discovery (ok. 15-20 minut).
  • Insights Discovery™ to metoda bazująca na teorii osobowości C.G. Junga, oparta o badanie kwestionariuszowe online, opracowana z zachowaniem standardów profesjonalnego testu psychologicznego. Raporty (profile indywidualne Insights) tworzone na podstawie odpowiedzi udzielonych w kwestionariuszu, obrazują w sposób przystępny dla środowiska biznesowego, indywidualne preferencje i różnice w stylu funkcjonowania ludzi. Kwestionariusz Insights jest narzędziem samoopisowym (uczestnik sam siebie opisuje poprzez wybór odpowiedzi na różne pytania), nie służy ocenie lecz autorefleksji i rozwojowi jednostek oraz zespołów. Diagnozę Insights oraz warsztaty bazujące na tej diagnozie mogą prowadzić tylko trenerzy certyfikowani przez Insights International / Poland. Więcej informacji na temat Insights Discovery: www.insights.pl
  • W czasie 3-dnia szkolenia otrzymasz Twój indywidualny opisowy raport stworzony na podstawie udzielonych przez Ciebie odpowiedzi w kwestionariuszu.
  • Twój raport - profil Insights Discovery, będzie zawierał graficzne zobrazowanie oraz opis, z którego dowiesz się: jaki jest Twój typ osobowości oraz dominujący styl komunikacji / współpracy, wynikający z Twoich preferencji osobowościowych. Profil opisuje także Twoje mocne strony i wyzwania w komunikacji z innymi; jak funkcjonujesz w tzw. „dobrym dniu” i jak zmienia się Twój styl komunikacji w „złym dniu” – w konflikcie, pod wpływem stresu; jaki jest Twój „typ antagonistyczny” i nad czym możesz pracować aby lepiej komunikować się z osobami o innych niż Ty preferencjach osobowościowych.
  • Twój indywidualny profil Insights będzie dla Ciebie punktem odniesienia w czasie 3-go dnia szkolenia szkolenia. Dostaniesz go także w wersji papierowej i elektronicznej - będziesz mógł udostępnić go Twoim współpracownikom.

Komunikacja i współpraca w zespole na bazie Insights Discovery™

  • Magia percepcji – odkryjesz, jak osobowość człowieka wpływa na sposób postrzegania innych ludzi i odbierania ich zachowań.
  • Poznasz różne wymiary osobowości i ich wpływ na komunikację oraz współpracę w zespole i z Twoimi partnerami biznesowymi.
  • Dowiesz się, jakie są mocne strony i ograniczenia w komunikacji każdego z typów osobowości oraz w interakcji różnych typów między sobą.
  • Nauczysz się rozpoznawać różne style komunikacji i preferencje osobowościowe pod kątem współpracy z różnymi osobami - na podstawie mowy werbalnej i niewerbalnej Twoich rozmówców.
  • Nauczysz się, w jaki sposób mówić do różnych pod względem osobowości ludzi, aby uzyskać pożądany efekt np. zmotywować do działania, zaangażować, przekonać do czegoś.
  • Odkryjesz, jak zmienia się sposób komunikacji różnych osób pod wpływem stresu. Poznasz „zły dzień” i „cień” różnych typów osobowości w biznesie.
  • Nauczysz się dopasowywać swój styl komunikacji i współpracy do różnych preferencji osobowościowych Twoich współpracowników / szefów / klientów.
  • Poznasz Twój dominujący styl komunikacji i dowiesz się, jakie są Twoje mocne strony a jakie wyzwania wynikające z Twojej osobowości i preferowanego stylu komunikacji.
  • Poznasz mechanizm "zmiany" Twojej osobowości pod wpływem stresu.
  • Odkryjesz które wymiary Twojej osobowości warto wzmacniać a które tonować w komunikacji z konkretnymi osobami, aby uzyskać pożądany efekt?
  • Nauczysz się, jak efektywniej rozmawiać z różnymi typami współpracowników, przełożonych, klientów.
  • Dowiesz się, w jaki sposób możesz poszerzać własną strefę komfortu – aby uzupełniać swoją osobowość nowymi kompetencjami.

Ukryte Poziomy Komunikatów™ - to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę

  • Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o Ukryte Poziomy Komunikatów™! Jak je odczytywać i posługiwać się nimi, by zrozumieć to, co niezrozumiałe?
  • Jak przekładać treści z ukrytych poziomów komunikatów na poziomy jawne tak, by inni lepiej rozumieli nas?
  • Czemu model 4 płaszczyzn komunikacyjnych wg F.S. von Thun’a nie wystarcza do budowania porozumienia.

Jak radzić sobie z chwytami i zniekształceniami w rozmowie - Metamodel

  • Jak rozpoznawać w wypowiedziach Twoich rozmówców
  • Jak poprowadzić rozmówcę do „gry w otwarte karty” posługując się pytaniami z Metamodelu
  • Jak zmieniać kierunek rozmowy z niekonstruktywnego na pozytywny dla obu stron, dzięki neurolingwistyce (odpowiedni dobór słów, presupozycji i składni)

Komunikacja interpersonalna w zespole projektowym, czyli jak razem wypracować rozwiązanie

  • Jak zgłaszać pomysły i rozwiązania,
  • Jak krytykować pomysły i rozwiązania, by nie podciąć autorowi skrzydeł,
  • Jak zachować się, gdy ktoś Cię krytykuje,
  • Jak dać feedback korygujący lub docenić,
  • Jak zmieniać swoją komunikację, gdy chcesz:
  • Jak poinformować lub uzyskać informacje.

Dyplomacja w komunikacji mówionej i pisanej

  • Jak komunikować problem, dezaprobatę i niezadowolenie,
  • Jak pospieszać opieszałych,
  • Jak wyznaczać granice i mówić o swoich potrzebach/oczekiwaniach.

Jak zadbać o efektywność w komunikacji interpersonalnej

  • Diagnoza Twojego stylu i optymalizacja strategii w komunikowaniu się
  • Jak dobierać narzędzia komunikacji w zależności od celu
  • Jak używać komunikacji werbalnej i niewerbalnej, by wzmacniać przesłanie i utrzymać skupienie odbiorcy?
  • Jak kontrolować rozmowę? Sztuka prowadzenia rozmówcy za pomocą pytań otwartych i zamkniętych
  • A co gdy inni mówią i... mało z tego wynika? Narzędzia aktywnego słuchania do etycznego „challenge’owania”.
Author Images
Patryk Drabik
Założyciel & CEO

Consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt labore et dolore magna aliqua enim minim veniam quis nostrud exercitation ulla mco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate.

Sprawdź pozostałe szkolenia:

Szkolenie z zakresu typów osobowości
(4.5)

Dobierzemy odpowiednie metody sprzedażowe, do Twoich predyspozycji.

  • 6 warszatów
  • do 25 osoób
Negocjacje handlowe w Terenie, cele indywidualne i poznawcze
(4.7)

Przejechałeś 200, 500, 700km na marne? Skutecznie wykorzystuj swój czas, podczas spotkań z klientem.

  • 8 warsztatów
  • do 25 osób
Nauka techniki skutecznej sprzedaży
(4,9)

Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności prowadzenia efektywnej rozmowy handlowej.

  • 8 warszatów
  • do 25 osób