O szkoleniu

Na szkoleniu poruszymy zagadnienia takie, jak: efektywna sprzedaż, oczekiwania klienta, proces sprzedażowy, motywacje klientów, wywieranie wpływu społecznego, pozytywna perswazja, etapy rozmowy handlowej, badanie potrzeb klienta, język korzyści, „trudny” klient, negocjacje handlowe, zamykanie sprzedaży.

Nikt nie rodzi się skutecznym sprzedawcą. Za to każdy może nim zostać! Sekret tkwi w opanowaniu efektywnych technik sprzedażowych, które pozwolą maksymalizować liczbę rozmów handlowych zakończonych finalizacją. Nie jest to wiedza tajemna. Chętnie podzielimy się nią na szkoleniu.

Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności prowadzenia efektywnej rozmowy handlowej oraz skutecznej finalizacji współpracy.

Dlaczego warto wziąć udział?
  • skuteczne realizowanie planów sprzedażowych
  • zwiększenie zarobków swoich i firmy
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
  • etapach procesu sprzedaży oraz rozmowy handlowej,
  • technikach wywierania wpływu,
  • kontraktowaniu rozmowy lub spotkania z klientem,
  • sposobach na rozpoczęcie rozmowy handlowej, tzw. hakach na uwagę,
  • rodzajach pytań w procesie diagnozowania potrzeb i problemów klienta,
  • technikach prezentowania rozwiązania metodą wizualizacji,
  • sprawdzaniu gotowości klienta do podjęcia decyzji,
  • zarządzaniu obiekcjami klienta w rozmowie handlowej,
  • podstawowych zasadach negocjacji w sprzedaży,
  • technikach finalizowania współpracy w 3 krokach.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
  • świadomego zarządzania rozmową handlową oraz kwalifikowania klienta w kolejnych etapach procesu sprzedaży,
  • swobodnego prowadzenia rozmowy handlowej dążącego do finalizacji współpracy,
  • radzenia sobie z obiekcjami klienta,
  • pogłębiającego odkrywania prawdziwych motywacji, potrzeb i problemu klienta,
  • dopasowywania rozwiązania do indywidualnych oczekiwań potencjalnego klienta,
  • przekonywania klienta do podjęcia współpracy,
  • negocjowania warunków współpracy z klientem,
  • identyfikowania odpowiedniego momentu i zamykania sprzedaży.
Kto powinien wziąć udział?
  • pracywnicy mający bezpośredni kontakt z klientem i/lub zajmujący się obsługą klienta biznesowego i indywidualnego,
  • osoby, które zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą i chcą się dowiedzieć, jak prowadzić rozmowy handlowe z sukcesami,
  • wszyscy, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności pozyskiwania klientów do współpracy,
  • pozostali zainteresowani tematyką szkolenia.

Program szkolenia

Rozpoczęcie

  • Przywitanie uczestników szkolenia, wzajemne poznanie się
  • Przedstawienie agendy i celów szkolenia
  • Ustalenie zasad współpracy oraz zebranie oczekiwań uczestników

Dopasuj się do oczekiwań współczesnego klienta

  • Krąg wpływu handlowca i postawy w sprzedaży – proaktywna i reaktywna
  • Procesy zakupowe i motywacje klientów do podejmowania decyzji o zakupie
  • Wywieranie wpływu społecznego i pozytywna perswazja jako czynniki wspierające

Zdobądź zaufanie i przekonaj potencjalnego klienta, że warto porozmawiać

  • Partnerstwo, kompetencja i wiarygodność – wzbudzanie zaufania klienta
  • Proces sprzedażowy – etapy rozmowy handlowej w ujęciu partnerskiego modelu
  • Punkt „0”, czyli przygotowanie się do prowadzenia rozmowy handlowej i umówienia
  • „Haki na uwagę” – skuteczne rozpoczynanie rozmowy handlowej
  • Zawieranie kontraktu z klientem jako sposób na skuteczne prowadzenie rozmowy

Bądź parterem w rozmowie i poznaj swojego klienta oraz jego oczekiwania

  • Ból w sprzedaży – praźródło i znaczenie emocji w relacji handlowej
  • Znaczenie i rodzaje pytań w procesie badania potrzeb klienta
  • Kamień milowy – docieranie do prawdziwego problemu klienta
  • „Prowadzenie” klienta w kierunku rozwiązania problemu
  • Słuchanie odzwierciedlające i techniki aktywnego słuchania

Towarzysz i kreuj rozwiązania, które zrealizują potrzeby klienta

  • Podstawowe potrzeby klientów, a język wartości w sprzedaży
  • „Less is more”, czyli jak dopasować swój produkt i usługę
  • Cecha – wyobrażenie i „future pace”, czyli wizualizacja korzyści, wartości i zysku
  • Storytelling – historia sukcesu klienta, technika przed i po – case study w rozmowie
  • Inspirowanie do działania poprzez oddziaływanie na motywację klienta
  • Cross- i up-selling – jak zwiększyć wartość sprzedaży w jednej transakcji

Nie bój się obiekcji klienta, pracuj z nimi i przekonaj klienta do współpracy

  • Trudny klient czy trudna sytuacja? Co kryje się pod maską?
  • Psychologiczne gry klientów – rozpoznawanie prawdziwych intencji klienta
  • Złote zasady pracy z obiekcjami, czyli jak przekonać klienta
  • „2-minutowy kontrakt”, komunikat „Ja” jako sposób na zarządzanie obiekcjami
  • Zakazane praktyki w procesie pracy z obiekcjami klienta
  • Empatyczna i asertywna komunikacja kluczem do sukcesu w rozmowie handlowej

Wynegocjuj optymalne warunki dla obu stron i sfinalizuj współpracę z klientem

  • Wstęp do negocjacji handlowych – podstawowe zasady skutecznych negocjacji
  • Bądź taktykiem, myśl strategicznie – efektywne techniki negocjacji w sprzedaży
  • Sprawdzanie gotowości klienta do zakupu i próby zamykania sprzedaży
  • Fazy finalizacji procesu sprzedaży w 3 krokach
  • Skuteczne techniki finalizacji procesu sprzedaży

Podsumowujący

  • Runda końcowa – pytania, refleksje, mój pierwszy krok
  • Ankieta poszkoleniowa
  • Rozdanie dyplomów
Author Images
Patryk Drabik
Założyciel & CEO

Consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt labore et dolore magna aliqua enim minim veniam quis nostrud exercitation ulla mco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate.

Sprawdź pozostałe szkolenia:

Szkolenie z zakresu typów osobowości
(4.5)

Dobierzemy odpowiednie metody sprzedażowe, do Twoich predyspozycji.

  • 6 warszatów
  • do 25 osoób
Negocjacje handlowe w Terenie, cele indywidualne i poznawcze
(4.7)

Przejechałeś 200, 500, 700km na marne? Skutecznie wykorzystuj swój czas, podczas spotkań z klientem.

  • 8 warsztatów
  • do 25 osób
Nauka techniki skutecznej sprzedaży
(4,9)

Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności prowadzenia efektywnej rozmowy handlowej.

  • 8 warszatów
  • do 25 osób